Passievrucht

Passievrucht

De gezondheidsvoordelen van de passievrucht

De geneugten van de passievrucht gaan verder dan haar exotische en unieke smaak. Ze heeft een hele lading gezondheidsvoordelen te bieden, die we in onze slow juices hebben geperst:

Krachtige antioxidant

De diverse vitaminen en flavonoïden uit de passievrucht werken allemaal samen om gifstoffen te verwijderen en het lichaam te beschermen tegen beschadigende oxidanten.

Verlaagt de bloeddruk

Passievrucht is extreem rijk aan kalium en bevat bijna geen natrium. Dit maakt de passievrucht extreem effectief als hulpmiddel om een hoge bloeddruk te voorkomen.

Helpt gezonde ogen behouden

Passievrucht barst van de vitaminen A als C, maar ook betacaroteen. Deze worden gebruikt om gezonde oogfuncties te behouden en te ondersteunen en helpen de afbraak in het zicht te vertragen, die vaak samengaat met het ouder worden.

Verhoogt hemoglobine en voorkomt bloedarmoede

De combinatie van het hoge vitamine C- en ijzergehalte resulteert in verhoogde hemoglobineniveaus, maar ook in een meer efficiënte zuurstofopname. Dit helpt bloedarmoede voorkomen en ook de vermoeidheid, die vaak veroorzaakt wordt door een ijzertekort.

Stimuleert het immuunsysteem

Passievrucht bevat hoge concentraties vitamine C, A, xanthine en betacaroteen. Het is bekend dat al deze stoffen het functioneren van het immuunsysteem stimuleren en optimaliseren, waardoor het lichaam infecties en ziektes beter kan bestrijden.

Cardiovasculaire gezondheid

Hoge concentraties kalium, gecombineerd met een bijna niet te detecteren hoeveelheid vet- en cholesterol, helpen het hart en het cardiovasculaire systeem schoon en gezond te houden.

Verbetert de stemming

De alkaloïden in passievrucht hebben mild kalmerende eigenschappen, die helpen stress te verminderen en de stemming verbeteren.