De gezondheidsvoordelen van Pistachenoten

Er is absoluut geen enkele twijfel mogelijk, pistachenoten zijn verrukkelijk. Deze zalige nootjes bieden ook nog eens aanzienlijke voordelen voor je gezondheid. Laten we eens bekijken wat enkele van deze gezondheidsvoordelen zijn, en wat voor uitwerking ze op je lichaam hebben.

CALORIEARM

Pistachenoten bevatten, in vergelijking met andere noten zoals pinda's, walnoten en amandelen, zeer weinig calorieën. Pistachenoten bevatten 563 calorieën per 100 gram.

PROTEÏNE

Pistachenoten zitten boordevol met proteïnen, in vergelijking met andere noten. Met 20 gram proteïne per 100 gram, zijn pistachenoten de absolute prijswinnaar.

VETGEHALTE

Statistieken tonen aan dat pistachenoten heel weinig vet bevatten, ongeveer 25gr per 100 gram. Dat is het laagste vetgehalte van alle noten.

EEN GEZOND HART

Pistachenoten zijn erg hart-vriendelijk; statistieken tonen aan dat ze het gehalte, van het slechte LDL-cholesterol, verlagen.

VEZELS

Pistachenoten bevatten grote hoeveelheden vezels, wel zo'n 10gr per 100 gram, en dat bevordert de spijsvertering.

LUSTOPWEKKENDE EIGENSCHAPPEN

Pistachenoten hebben ook een lust-opwekkend effect, met name bij mannen. Deelnemers die aan erectiestoornis lijden, aten gedurende drie weken 100 gram pistachenoten per dag, bij de helft van de deelnemers was er aan het eind van het experiment een verbetering van hun prestatie.

ANTI-OXIDANT

Pistachenoten en hun schil bevatten grote hoeveelheden antioxidanten.

IJZER-OPNAME

Pistachenoten bevatten grote hoeveelheden koper, dat helpt het lichaam bij het opnemen van het noodzakelijke ijzer uit ons voedsel.

DROGE HUID

Pistachenoten zorgen ervoor dat je huid niet uitdroogt. De verzadigde vetten en de vitamine E, die deze nootjes bevatten, helpen bij dat proces.